BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, June 8, 2011

Nak Cantik ??




Cantik ke ? ( pikir2..)
















Semua wanita nak cantikkan? tipulah nak muka biasa2 jer. Mesti kadang2 terdetik kt hati nak jadi macam perempuan2 yang cantik dalam TV or magazine. Itu semua adalah lumrah alam kita sebagai manusia sememangnya mempunyai rasa sebegitu dan tidak salah saya katakan.. :D Kita sebagai perempuan berhak nak menjadi cantik.






Namun begitu hendaklah berpada2 ye puan2.. :) setakat beli produk loreal ke olay ke , or pergi facial kt spa tidak menjadi masalah pon malah baik untuk kita jugak. Yang menjadi masalah nya perempuan sekarang terlalu obses inginkan kecantikan lantas mengubah ciptaan terindah yang diberi Allah. Baru sahaja membaca paper Metro tadi. Aik! tiba2 nur nazuha bace paper.. hehehe.. Agak terkejut baca seorang perempuan membuat pemedahan plastik namun kecantikan itu hanya dimiliki beberapa bulan kemudiannya bahagian dadanya menjadi kehitaman dan bernanah. ( takutnya!)







Pemedahan plastik nie dah lama dilakukan oleh wanita malah lelaki jugak sejak dulu lagi. Tujuan utama ialah ingin tampil lebih cantik dan mengubah rupanya. Mengikut islam, pemedahan plastik yang bertujuan mengubah ciptaan Allah adalah dilarang. Sebagai contoh hidung kembang pergi mancungkan.. ( hehehe) Tidak dibenarkan sama sekali ya! :)Yang dibenarkan seperti kemalangan dan perlukan rawatan untuk kembali kan wajahnya. ..





Ada sebab dibuat begitu , bukanlah menghalang manusia untuk menjadi lebih cantik! if kita membuat pemedahan plastik di tempat yg betul dan tiada komplikasi itu adalah nasib baik buat kita. If terjadi macam perempuan dalam paper tue mcm ne? muka jadi lebih teruk? mahu kah kita? Hish! better jadi macam sekarang jerla yer dari menderita .. Lagipon inner beauty lebih penting .. Setakat muka licin cantik tapi perangai teruk? ada orang pandang ke? :) Take a look at the above picture , cantikkan after buat pemedahan.. mata jadi lebih seksi dengan teknik yang menyebabkan matanya nampak lebih redup.. Pipi pon lain... :D cantek mmg lah cantek tapi thats not original.. :D Diri kita adalah apa yang kita ada dan tidak mengubahnya... Megan fox , honestly mmg damn hot tp bila pandang betul2 nmpak sgt plastik! :) so perlu ke kita buat macam tue ek ? :))